- Detalii
- Categorie: Strategii educationale
- Modificat recent la 12 Septembrie 2015
- Afişări: 3772
Derivă din nevoile de educaţie, identificate la nivelul societăţii şi al comunităţii vizând următoarele obiective:
- Dezvoltarea individuală a elevului;
- Crearea unui climat de muncă şi învăţare stimulativ;
- Asigurarea părinţilor că educaţia copiilor lor se face într-un mediu sigur, într-o formare personală permanentă
- Decizia de a oferi societăţii absolvenţi pregătiţi, activi şi eficienţi, apţi pentru a se integra în viaţa societăţii;
Viziunea şcolii: Împreuna pentru o educaţie de calitate
Scopul principal al Scolii Gimnaziale nr.1 este acela de a asigura un nivel maxim de educaţie pentru fiecare elev prin:
Formarea competenţelor de bază necesare trecerii într-o treaptă superioară de educaţie şi, mai târziu, la viaţa de adult;
Organizarea unor demersuri educative şi experienţe de învăţare stimulative şi variate, desfăşurate în clasă şi în afara ei şi care oferă oportunităţi de a participa la activităţi artistice, culturale, sportive şi de a lucra cu o varietate de materiale, resurse şi echipamente;
Asigurarea dezvoltării depline a potenţialului, talentelor şi intereselor specifice fiecărui elev, prin activităţi de învăţare organizate individual, în grupuri mici sau ca echipe ale clasei, astfel încât fiecare copil să-şi pună în valoare abilităţile şi cunoştinţele proprii, experimentând, în acelaşi timp, avantajele cooperării şi ale sprijinului reciproc;
Încurajarea asumării responsabilităţii pentru activitatea şi atitudinea proprie, prin acordarea de recompense şi stimulente;
Cultivarea respectului pentru puncte de vedere şi idei diferite, în cadrul unor activităţi de învăţare bazate pe discuţii, dezbateri şi reflecţii despre diferite culturi, obiceiuri, ocupaţii şi opinii;
Crearea unui mediu educaţional prietenos, în care fiecare copil să se simtă în siguranţă fizică şi psihică, valorizat şi responsabilizat, participant activ la propria învăţare.
Misiunea şcolii:
Scoala Gimnazială nr.1 are ca tel să dezvolte tineri sănătosi, echilibrati, deschisi noului, receptivi, toleranti, sociabili si polivalenti, cu o profundă cunoastere a lumii în care cresc, înzestrati cu deprinderi si abilităti care să le permită adaptarea la o lume în continuă schimbare, cu oportunităti pentru fiecare individ să-si atingă telurile personale propuse, tineri care să devină dornici să învete permanent, să aprecieze si să promoveze valori si practici democratice – adevărati cetăteni internationali ai celui de-al treilea mileniu.