- Detalii
- Categorie: Strategii educationale
- Modificat recent la 19 Septembrie 2019
- Afişări: 1432
SCOALA GIMNAZIALA NR.1 DOR MARUNT SAT
Sos.Bucuresti Constanta Nr.77, Loc. Dor Marunt – 917055, jud. Calarasi
Telefon:+40242644240
Fax:+40242644240 E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Nr. 989/ 29.08.2019
PLAN OPERAŢIONAL PENTRU ANUL ŞCOLAR 2019-2020
Tinta1.Realizarea cadrului adecvat pentru o educatie de calitate.
Nr. crt. |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/resurse |
Responsabilităţi |
Termen |
Modalităţi de evaluare a obiectivelor |
Indicatori de realizare |
1 |
Utilizarea de strategii didactice cu accent pe dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi de a avea simţ critic. |
-planificare şi proiectare didactică ; -încurajarea spiritului de investigaţie al elevilor ; -stimularea creativităţii prin inovaţie didactică ; -participare la activităţi extraşcolare ; -organizarea de simulari la nivelul scolii ; -programe de ameliorare a rezultatelor slabe obtinute la simulari prin stabilirea orarului de pregatire intre orele 07:00-08:00 dimineata ; -organizare sedintelor cu parintii, lunar, in vederea sustinerii programului de pregatire ; -program de pregatire diferentiata pentru elevii cu risc de corigenta(corigenta inainte de corigenta). |
-documente curriculare ; -auxiliare didactice ; -lecţii pe suport electronic ; - documente proiective ; -spaţii şcolare ; -invatarea prin teatru,prin muzica,arta si civilizatie,tehnica &TIC,sport,educarea mintii-sah. |
-cadrele didactice ; -responsabili de comisii şi de catedre ; -responsabil comisie de curriculum. |
-permanent |
-analiza documentelor şcolare ; -observarea sistematică; -asistenţe la lecţii. |
-gradul de participare a preşcolarilor şi a şcolarilor la activităţi ; -numărul participărilor la concursuri şcolare ; -gradul de participare a elevilor atat la programele de pregatire suplimentara cat si la simularile organizate sa fie de 100% -menținerea procentului de promovare la Evaluarea Națională -reducerea nr. de elevi corigenti(cu cel putin 6) |
2 |
Formarea atitudinilor şi a comportamentelor pozitive. |
-planificarea şi proiectarea activităţilor de consiliere şi a activităţilor educative. |
-programele concursurilor şi olimpiadelor şcolare sau din CAEN. |
-elevi; -profesori; -părinţi. |
-permanent |
-raport la sfârşitul fiecărui semestru ; -analiza comportamentului preşcolarilor şi şcolarilor. |
-creşterea numărului elevilor participanţi la activităţi extraşcolare de 80%; -eliminarea cazurilor de agresiune în relaţiile dintre preşcolari şi şcolari prin proiecte de prevenire. |
3 |
Realizarea unui climat favorabil învăţării . |
-utilizarea mijloacelor didactice adecvate realizării unui învăţământ de calitate; -achiziţionarea de softuri educaţionale; -asigurarea unui iluminat corespunzator la clase ,dar si inlocuirea vechiului parchet cu unul de trafic intens ; -cresterea confortului termic la clase; |
-cadre didactice ; -elevi ; -mijloace de învăţământ ; -auxiliare şcolare ; -instalatie electrica noua ; -materiale de constructii ; -documente contabile si centrale termice. |
-contabil -director -director adj. |
-permanent -septembrie 2019 -decembrie 2019 |
-analiza documentelor proiective -asistenţe la lecţii ; |
-liste de achiziţii ; -calitatea lecţiilor ; -răspunsurile din chestionarele de satisfacţie aplicate în acest an şcolar. |
4 |
Stimularea participării cadrelor didactice la cursuri de formare şi abilitare curriculară, la examene de promovare a gradelor didactice, completarea studiilor si înscrieri la masterate şi doctorate. |
-înscrierea şi participarea personalului de conducere şi a personalului didactic la diverse tipuri de formare. |
-informările CCD şi IŞJ Calarasi ; -oferta cursurilor de formare. |
-responsabil formare -director -director adj. |
-conform calendarului CCD Calarasi |
-înregistrarea datelor în mapele personale şi în mapa responsabilului cu formarea. |
-documente de finalizare a stagiilor de formare profesională. (cel putin 6) |
5. |
Derularea de activităţi comune în scopul diversificării formelor de educare a preşcolarilor şi şcolarilor. |
-contactarea reprezentanţilor instituţiilor cu rol în educarea copiilor (biserică, bibliotecă, poliţie, ONG-uri, alte instituţii culturale şi educative |
-comisia pentru relaţii cu comunitatea; -învăţători şi diriginţi; -reprezentanti ai insituţiilor; -acorduri şi parteneriate. |
-responsabilul cu promovarea imaginii şcolii |
-septembrie 2019-august 2020. |
-analiaza activităţilor desfăşurate |
-derularea unui număr de proiecte mai mare decat anul anterior (cel putin 4) |
6. |
Asigurarea unei educatii deschise,prietenoase, toleranta,democratica ce combate discriminarea si se adapteaza la diversitatea nevoilor(educatia incluziva). |
elaborarea unui program de pregatire a temelor (sub supravegherea cadrelor didactice) pentru elevii ce provin din familii defavorizate activitati educative si artistice pe teme de intreculturalitate; continuarea activitatilor culturale comune intre elevi si batranii satului. |
-sala de clasa; -programe de pregatire; -auxiliare didactice; -documente curriculare; -suport electronic; camin cultural; excursii tematice. |
-cadre didactice; -consiliul reprezentativ al elevilor. |
-permanent -conform calendarului activitatilor. |
-analiza comportamentului preşcolarilor şi şcolarilor ; -analiza documentelor proiective ; -observarea sistematica ; |
-gradul de participare a şcolarilor la activităţi sa creasca cu 20%; -progresul scolar sa creasca de la 4 la 5, de la 5 la 6 , etc. |
Tinta 2.Formarea unui corp profesoral de calitate care sa implementeze viziunea si misiunea institutiei
Nr. crt. |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/resurse |
Responsabilităţi |
Termen |
Modalităţi de evaluare a obiectivelor |
Indicatori de realizare |
1. |
Diversificarea activităţilor educative. |
-desfăşurarea activităţilor conform calendarelor/ graficelor. |
-calendarul activităţilor -bugetele proiectelor; -profesori diriginţi |
-consilier educativ -responsabil comisie diriginţi |
-conform graficelor |
-coordonatorii de proiecte -consilier educativ |
-numărul de elevi şi preşcolari participanţi la activităţi sa creasca cu 15% -produse ale activităţilor -jurnalul activităţilor |
2. |
Desăvârşirea formării şi educării preşcolarilor şi a şcolarilor. |
-selectarea cadrelor didactice in vederea participării la activităţile de identificare şi atragere a surselor de venit alternative -desfăşurarea unor activităţi motivante şi interesante pentru elevi şi preşcolari |
-planul managerial al comisiei de proiecte şi parteneriate. -proiecte ale activităţilor |
-responasbilul comisie pentru proiecte şi parteneriate; -consilier educativ. |
-septembrie-octombrie 2019 -lunar |
-raport privind desfăşurarea activităţilor educative în CA al şcolii. |
-lista participanţilor la proiecte şi parteneriate educaţionale -participarea a cel puţin 50% din numărul de elevi şi preşcolari la activităţi |
3 |
Formarea şi educarea preşcolarilor şi a şcolarilor în spiritul preţuirii valorilor culturale şi multiculturale |
Proiectarea şi realizarea CDŞ in concordanta cu nevoile comunitatii,si cu interesele elevilor si ale parintilor. |
-oferta CDŞ -programele pentru disciplinele opţionale -cadre didactice |
-responsabilul comisiei pentru curriculum |
septembrie 2019 -februarie- 2020 |
-analiza documentelor proiective -analiza mapei comisiei pentru curriculum; -chestionare; |
-existenţa ofertei CDŞ şi a acceptului părinţilor -existenţa programelor pentru opţional |
Ţinta 3. Dezvoltarea proceselor de monitorizare, evaluare si asigurare a calitatii la nivelul scolii.
Nr. crt. |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/resurse |
Responsabilităţi |
Termen |
Modalităţi de evaluare a ob.
|
Indicatori de realizare |
1 |
Realizarea activităţilor de monitorizare a calitatii si imaginii la nivelul scolii. |
-cuprinderea profesorilor la cursuri de formare pe teme de monitorizare a progresului scolar si de evaluare. activităţi de promovare a imaginii şcolii -intretinerea paginii de Facebook,a site-ului şcolii; -realizarea, în format scris şi electronic a ofertei şcolare |
-surse de venit -solicitări de colaborare cu Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in invatamantul preuniversitar, ISJ Calarasi si ziarul zonal si judetean. |
-responsabil comunicare -responsabil site-ul scolii, -director; -director adj. |
septembrie- 2019 august 2020 |
-analiza conţinutului materialelor de promovare |
-existenţa materialelor de promovare a imaginii şcolii; -reducerea cazurilor de exod al elevilor de la rural catre urban (Dor Marunt- Lehliu) |
Tinta 4.Dezvoltarea parteneriatelor cu alte scoli/organizatii/institutii din comunitatea locala,tara.
Nr. crt. |
Obiective specifice |
Activităţi |
Instrumente/resurse |
Responsabilităţi |
Termen |
Modalităţi de evaluare a obiectivelor |
Indicatori de realizare |
1
2.
3.
4.
|
Incurajarea participarii cadrelor didactice şi a personalului de conducere in domeniul elaborarii proiectelor. Derularea de parteneriate cu Liceul International de Informatica Bucuresti, Medicover cu ONG –uri„DOR de DOR” Acropola,in vederea dotarii unitatii scolare cu mobilier dar si materiale didactice necesare laboratoarelor scolilor, cu Directia de Invatamant si Tineret sector 4, AMEROPA, ADRA ROMANIA, RESPIRO, TOPOLINO, BCR LEASING, IM Energi; PsiART. Derularea de activitati comune in scopul diversificarii formelor de educare a prescolarilor si scolarilor si asigurarea securitatii elevilor in t timpul transportului de catre cadrele didactice de serviciu conform graficului existent in scoala. . |
-extinderea si diversificarea proiectelor locale,nationale,in care sunt implicati elevii scolii. -extinderea si diversificarea activitatilor de vacanta prin organizarea de cercuri tematice -contactarea reprezentantilor institutiilor cu rol in .derularea proiectelor de parteneriat; -participarea personalului de conducere la derularea activitatii de donatie mobilier,laptopuri; -realizarea unui studiu in vederea identificarii scolilor slab dotate cu mobilier si materiale didactice; -motivarea invatarii prin acordarea de burse de merit elevilor proveniti din familii cu potential familial scazut. -contactarea reprezentantilor institutiilor cu rol in educarea copiilor(biserica,biblioteca,poli tie,dispensar,ONG-uri,alte institutii culturale si educative . -realizarea unui grafic cu insotitorii elevilor pe transportul scolar; -supravegherea atenta a elevilor in timpul transportului; -cadrele didactice,soferii, si elevii participa la actiuni de prevenire a accidentelor conform parteneriatului Scoala-Politie |
-participarea la cursuri de formare a personalului didactic, a personalului de conducere si a elevilor -documente contabile specifice actului de donatie -acorduri de parteneriate -comisia de inventariere -profesori/invatatori; -reprezentanti ai institutiilor -acorduri si parteneriate -microbuz scolar; -cadre didactice. |
-responsabil formare -profesori/ invatatori -director -director adj. -contabil -responsbil comisie -parinti. -cadre didactice. -director -director adj -comisia pentru relatii cu comunitatea. |
-perioada vacantei de vara; -aprilie2020 -septembrie 2019 august 2020. -septembrie 2019 -august 2020 -permanent -septembrie 2019 -decembrie 2019 |
-observarea sistematica -analiza comportamentului scolarilor -analiza activitatilor desfasurate prin realizarea de albume foto -inregistrarea datelor in mapele personale ale profesorilor /invatatori si a responsabilului cu formarea analiza activitatilor desfasurate analiza activitatilor desfasurate analiza activitatilor desfasurate |
-participarea elevilor la programul de vacanta „Scoala de vara” -crestere a numarului de activitati extrascolare, sustinute in „Saptamana Altfel’’(un nou Orasel al Copiilor cu implicarea mai multor parteneriate); -derularea unui numar de proiecte cel putin egal cu cel din anul anterior; -cel putin 9 burse de merit; -inlocuirea mobilierului din toate salile de clase cu mobilier din donatie; -fiecare clasa pregatitoare si grupa de prescolari sa aiba cel putin un calculator. -derularea unui număr de proiecte mai mare decat anul anterior (cel putin 6) -reducerea gradului de agresiune atitudinala si verbala intre elevi. -ridicarea gradului de confort si de securitate pe durata transportului elevilor. -permanent cadrele didactice insotesc masina scolii. (toate cadrele) |
Membrii comisiei: Director,
ENACHE VERONICA STAN MARIANA
LASCU DANIELA Director adj.
GEAMANU ION BENCU ANDREI